Σελίδες

Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 2013

"γνῶθι σαὐτόν, μηδέν ἄγαν" (11)

                                           
     Είναι πολύ παλιά.
     Αρχαία.
     Θεωρούνται ρητά, πια.
     Δύσκολο να βρεις,
     στον κόσμο ολόκληρο,
     κάποιον,
     που να μην τα έχει - έστω - ακούσει.
   

     Δύο ξεχωριστά ζεύγη λέξεων.
     Προσφερόμενα, αντί για δώρα... υλικά,
     στο θεό των Δελφών.
     Ένα από το Χείλωνα κι ένα από το Σόλωνα.
    

     Θα μου άρεσε να ήταν ενωμένα. Να εννοούν, δηλαδή:
    
     Να γνωρίσεις τον εαυτό σου, τίποτα περισσότερο.  




    Πριν κάνεις οτιδήποτε,
    δοκίμασε να γνωρίσεις τον εαυτό σου.
    Αυτό που στ' αλήθεια είσαι, κανείς άλλος δεν ξέρει.
    Κανείς... τι λαχταρά η καρδούλα σου.
    Κι αυτό που χρόνια σμιλεύεις μέσα σου,
    μια μέρα, αργά ή γρήγορα,
    θα πρέπει, επιτέλους,
    ν' αναμετρηθεί με το φως.    



    ------------------------------------------------------------------------------------------------





     Κατ' απαίτησιν δύο αγαπημένων και εξίσου "έξω καρδιά" φιλενάδων μου
    της Νάσιας και της Δήμητρας ξεκίνησα αυτή την ανάρτηση.
    Η αφορμή το παιχνίδι 11.

    Όποιος θέλει ας παραλάβει το βραβείο!
    
    Για να δοκιμάσουμε να απαντήσουμε στις παρακάτω 11 ερωτήσεις αυτογνωσίας (πηγή):

  1. Τι θέλω από τη ζωή μου;
      Από τη ζωή μου θέλω να έχει ρυθμό, και να μου δίνει χαρές και συγκινήσεις.

  2. Ποια είναι τα δυνατά μου σημεία;
      Νομίζω πως είναι η θετική ματιά, και το πείσμα μου, να βουτάω απάνω καταπάνω στα δύσκολα.

  3. Ποιες είναι οι αδυναμίες μου;
      Οι άνθρωποι που αγαπώ, και ορισμένες φορές ο φόβος της αποτυχίας.

  4. Τι με κινητοποιεί και μου δίνει χαρά;
      Η φαντασία, η τέχνη, μια εργασία που θα μου αναθέσουν, η εμπιστοσύνη που θα μου δείξουν.
        Το να βλέπω αυτά που έσπειρα να ανθίζουν, και χωρίς εμένα.

  5. Τι θέλω να αλλάξω στον εαυτό μου και στη ζωή μου.
      Θέλω να είμαι και να φαίνομαι. Να μη δέχομαι επάνω μου καμιά ταμπέλα.
      Στη ζωή μου θέλω περισσότερη τρυφερότητα, με τσακίζουν τα πρέπει.
   
   6.  Τι έχω πετύχει ως τώρα;
      Έχω πετύχει να ανακαλύψω αρκετά από αυτά που μπορώ να καταφέρω.
      Πιστεύω πως οι δυνατότητες όλων μας, είναι ανεξάντλητες, 
      και δεν πρέπει να αφήνουμε κανέναν να μας φρενάρει.

   7. Πώς συνδέομαι με τους άλλους ανθρώπους;
      Στις φιλίες μου και στις σχέσεις μου είμαι απόλυτη.
      Δίνω, και θέλω να παίρνω κατανόηση, ενδιαφέρον και (γιατί όχι;) σεβασμό και θαυμασμό.
      Αν ο άλλος δεν.... , πιο καλή η μοναξιά.

   8. Τι με εμποδίζει να πραγματοποιήσω τις επιθυμίες και τους στόχους μου;
       Ουσιαστικά κανείς και τίποτα.
        Κανείς καλός δε χάνεται και
        κάπου, κάπως, κάποτε, 
        θα βρεθούμε στα χνάρια των στόχων και των επιθυμιών μας.

   9. Πώς χρειάζομαι να βελτιωθώ ως άνθρωπος;
      Υπάρχουν θέλω να πιστεύω πάντα περιθώρια βελτίωσης.
      Στη δε, εξωτερική εμφάνιση, άπειρα.
      Εσωτερικά, τώρα, πρέπει να βρω τη μαγική φόρμουλα που να διαλύει:
      την αδράνεια, την κόπωση, την απογοήτευση και ένα σωρό άλλα που μας τρώνε τη ζωή....
    

   10. Ποιες αξίες έχω;
       Έχω πάρα πολλές. Ουκ έστιν αριθμός. Μερικές από αυτές τις έχω ήδη αναλύσει στο ιστολόγιο!!
    

   11.Οι φόβοι μου και πώς τους αξιολογώ:
       Είναι αρκετοί από δαύτους. Άλλοτε τους νικώ. Άλλοτε με νικούν. Αλλά ποτέ δεν τα παρατάω.
  
  
   

42 σχόλια:

  1. Όντως ενωμένα ταιριάζουν και δίνουν πιο βαθύ νόημα. Ο εαυτός μας, μας εκπλήσσει μερικές φορές αλλά αν είμαστε σίγουροι για μας ξέρουμε πώς να πορευτούμε παντού..
    Φιλάκια Μάρω, καλό Σαβ/κο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αξιοσημείωτη η παρατήρησή σου περί εαυτού!!
      Που λες,δε ξέρω... κι εμένα μου ταιριάξανε καλύτερα!
      Καλή Κυριακή, σε σένα κ την οικογένειά σου!! Φιλιά κι από μένα

      Υ.Γ. Αν δεν έχεις το βραβείο, μπορείς να το πάρεις. Τι περίεργο μπήκα και τα σχόλια ήταν ακριβώς έντεκα... Τυχαίο;;;

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα Μάρω! Μου άρεσε πολύ η εισαγωγή που έκανες στην ανάρτηση για να παραλάβεις το βραβείο σου, η οποία αφενός μεν στέκει από μόνη της τέλεια, αφετέρου δε δένεται άρρηκτα με τις 11 ερωτήσεις που επέλεξες να απαντήσεις για να μας αποκαλύψεις 11 πράγματα για τον εαυτό σου, όπως ζητούν οι όροι του συγκεκριμένου Liebster Award. Ερωτήσεις που καλό θα είναι να κάνουμε όλοι στον εαυτό μας κάποια στιγμή, στα πλαίσια της καλύτερης αναζήτησής του.

    Καλό ΣΚ
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάρε το βραβείο, μανούλα της Δάειρας με τα ζεστά ματάκια, είσαι μια από τις 11 τυχερές!!! Χαίρομαι που σου άρεσε το πακέτο της ανάρτησης. Έχεις κι εσύ μια ροπή προς το ... ντιβάνι, όπως κι εγώ. Καλή Κυριακή εύχομαι, μακάρι ηλιόλουστη όπως το Σαββάτο ;) Φιλάκια

      Διαγραφή
  3. Αχ Μαρώ μου πόσο όμορφα απέδωσες το βραβείο, το αποεγείωσες για την ακρίβεια!
    Οι απαντήσεις σου δείχνουν τον υπέροχο χαρακτήρα που είχαμε σαφώς καταλάβει πως έχεις!!!
    Οι αδυναμίες σου ειναι και δικές μου. Στις φιλίες μου έχω τις ίδιες "απαιτήσεις".
    Καλά, για το 8 συμφωνώ απόλυτα και χρησιμοποιώ αυτή τη φράση πολύ συχνά.
    Πες μου τώρα, πως να μην λέω ότι κέντησες πάλι με τις λέξεις;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωπ! Ηρθες να ξαναπάρεις το βραβείο;;; Για να κάνεις κι άλλες καυτές αποκαλύψεις;;; Ας είναι... Δες με, σαν το Αργά του Μαστοράκη... (που το θυμήθηκα;;;) Καλή Κυριακή, σ'ευχαριστώ πολύ πολύ για όλα ;) Σε φιλώ

      Διαγραφή
    2. Κι αλλο βραβείο καλέ;;; Κυρίε Πρέσβη μας κακομαθαίνετε:)
      Δεν χρειάζεται κι άλλη ανάρτηση ε;;;;
      Φεύγω με δωράκι λοιπόν κι ήρθα με άδεια χέρια, ντροπή!!

      Διαγραφή
  4. Τι να πω και εγώ με τη σειρά μου....όσο σε παρακολουθώ, με κάνεις και καθηλώνομαι και αυτός ο τρόπος γραφείς σου λες και με αγγίζει κατευθείαν στην καρδιά! Μπράβο για το βραβειάκι γιατί μας έδωσε (σου έδωσε) την ευκαιρία να μας τα πεις τόοσο καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, ναι, και εσύ το ξαναπαίρνεις από μένα!! Είδα και τι ωραία το στόλισες στο μπλογκ σου! Χαίρομαι που σου άρεσε, γιατί δεν μου αρέσουν και πολύ οι φάτσα-κάρτα εκμυστηρεύσεις, και μάλλον έτσι, βρήκα έναν τρόπο ανώδυνο για μένα... Πολλά φιλάκια και μια ξεκούραστη Κυριακή!!

      Διαγραφή
  5. Καλησπέρα!! Καταπληκτικές οι ερωτο-απαντήσεις σου!! Πιστεύω πως αυτές τις ερωτήσεις που έκανες στον εαυτό σου θα έπρεπε όλοι να τις κάνουμε! Είναι ένα "σεμινάριο" αυτογνωσίας τόσο σημαντικό!!
    Σε υπερευχαριστώ για το φοβερό σου σχόλιο..!
    Έχεις κάποια σχέση με τα Επτάνησα;; Πολλά φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερινάκι μου, γλυκό! Θέλει και ρώτημα; Έχω παρατηρήσει ότι Ζάκυνθος και Κέρκυρα βγάζουν γυναίκες με μια ξεχωριστή ομορφιά και αρχοντιά! Χαίρομαι που σου άρεσε η ανάρτηση... Κυριακάτικα φιλιά
      Ξαναπαίρνεις το βραβείο! (Φαντάζομαι το έχεις σαρώσει από παντού! χιχι)

      Διαγραφή
    2. Τελικά, όντως έχεις σχέση με τα Επτάνησα; Μη βγούμε και συγγενείς...

      Διαγραφή
    3. Όχι, όχι απλώς είμαι θαυμάστρια των Επτανησίων!!! Αν θες να συγγενέψουμε να γνωρίσουμε τα παιδιά μας!! Φιλάκια;))))

      Διαγραφή
  6. Συγχαρητήρια για το βραβειάκι σου που σου ΄δωσε την ευκαιρία να μοιραστείς πτυχές του εαυτού σου!Κι όταν γνωρίζουμε τον εαυτό μας-όποιος κι αν είναι αυτός-μπορούμε να προχωράμε με πιο σταθερά και πιο σίγουρα βήματα στη ζωή!Η "εξομολόγησή" σου ήταν ανθρώπινη, ευαίσθητη κι απολαυστική!
    Υπέροχο Σαββατοκύριακο να περάσεις!Φιλάκια!:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σοφια καλημέρα! Έχεις απόλυτο δίκαιο. Μου δίνεις αφορμή να θυμηθώ κάτι...
      Μερικές φορές καταλαβαίνουμε ότι δε μας γνωρίζουμε όταν είναι πολύ αργά. Φτάνουμε το σώμα μας σε σημείο ασθένειας,υπακούοντας στο θέλημα άλλων. Λίγο πριν διαλυθούμε, κάποιοι άλλοι μας προτείνουν ενδοσκόπηση. Οπότε ναι, η αυτογνωσία είναι κατά κάποιόν τρόπο προληπτική!!
      Πάρε το βραβειάκι και να έχεις μια φωτει(σμέ)νη Κυριακή! Πολλά φιλιά

      Διαγραφή
  7. τώρα θέλω να πάω σε ψυχοθεραπεύτρια!!!!!!!!
    σε μπελάδες με έβαλες marron!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έχεις ανάγκη εσύ! Μας τα έχεις πει όλα... Από τα ανοιχτά βιβλία μη φοβάσαι!! Άσε που εκεί κάτω στο νησάκι σου, χωρίς τον Κώστα να παρεμβάλλεται, τις μικρές ώρες, δουλεύει αυτόματα το ρολόι της ψυχανάλυσης... Ξαναπάρε το βραβείό και γράψε τουλάχιστον σε ένα χαρτί μια σωστή ανάρτηση, γιατί: τη μια τα ορθογραφικά των παιδιών, την άλλη που τους φόρτωσες τη δική σου ανάρτηση-ψυχογράφημα... έλεος!!! Φιλάκια που κρατάνε την κοιλιά τους από τα γέλια;)

      Διαγραφή
  8. Καλησπέρα Marron!!!! Οντως, ταιριάζουν τόσο πολύ οι φράσεις ενωμένες μεταξύ τους, σαν να μην ήταν ανεξαρτητες η μία από την άλλη!!! Μου άρεσαν πολύ οι 11 απαντήσεις... όσο για τις ερωτήσεις, όπως είπανε και οι φιλενάδες μας, θα ήταν καλό να τις κάνουμε όλοι στον εαυτό μας!!!
    Φιλιά πολλά, να έχεις ένα όμορφο Σ/Κ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς τη Φωτεινή! Είσαι μέλος καιρό, αλλά τώρα μου πρωτογράφεις έτσι δεν είναι;; Τώρα που το αναφέρεις στο νικ σου, έψαξα και το βρήκα το μπλογκ σου... Να είσαι καλά, να έχεις μια ξεκούραστη ηλιόλουστη Κυριακή, και θα χαρώ να βλέπω τα σχόλιά σου, είτε σου αρέσουν είτε όχι αυτά που γράφω...
      Φυσικά σου απονέμω το βραβείο και θα χαρώ να το δω να το κορνιζάρεις... φιλιά;)

      Διαγραφή
  9. Θα σταθω στο νουμερο 11..ποτε δεν τα παραταω!
    Κι αυτο να κανεις παντα:)
    καλο σκ!!*

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kwnnie!! Merci de ta visite, constamment, c'est un plaisir! Comment vas-tu? Je viens voir... Ca me plaît que te plaît ... Joyeux Dimanche! Promène toi, bien! Bisous bisous

      P.S.Ce prix est aussi pour toi!!

      Διαγραφή
  10. Παιγνιδίσματα λέξεων, λέξεις με νόημα και όλα ντυμένα με ένα βραβείο. Συγχαρητήρια!
    Marron μου, θα συμφωνήσω με τη Νάσια...σε μπελάδες μ΄έβαλες.:)

    * Κοίτα σύμπτωση! Δεν πάνε λίγες ημέρες που έτυχε να προβληματιστώ με το "μηδέν άγαν" και βρήκα ένα σωρό αναφορές επάνω σ΄αυτό...

    Σας φιλώ
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μηδέν άγαν! Είναι μια ανάρτησή... καμουφλάζ!
      Όσο για τους μπελάδες, η ενδοσκόπηση θέλει ξεκούραση...
      Αλλά,,, εσύ ξεκουράζεσαι μέσα στην τέχνη, και ποια τέχνη είναι πιο ευχάριστη για σένα και για μας (οφθαλμόλουτρα επί οφθαλμολούτρων στο μπλογκ σου) από τη δημιουργία στην υψηλή κουζίνα, και μάλιστα με τρόπο διδακτικό;;;

      Πάρε το βραβείο και ντύσε το με τη δική σου μαεστρία,
      και πες μας για σένα, να ελαφρύνεις..

      Κι εγώ σας φιλώ. Ξεκούραστη Κυριακή με ρέμβη;)

      Διαγραφή
    2. Έεεεετσι; μια ανάρτηση με προεκτάσεις ίσως;

      Σ΄ευχαριστώ πολύ!
      ...να δω πόσο απελευθερωμένη νιώθω σε αυτό τον "Ωκεανό" του διαδικτύου;
      Αν και τον βλέπω απύθμενο marron, απύθμενο και άβυσσος η ψυχή του/ τους/ μας.

      Z.

      Διαγραφή
  11. Καλησπέρα και χαίρομαι που σε βρίσκω! Μου άρεσε η ανάρτηση και τα 11 πράγματα που μοιράστηκες έξω από τα συνηθισμένα και αφορμή για πολλές σκέψεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλως την ...ΙΝΑ με την ιδιαίτερη γραφή. Χαίρομαι που σου άρεσε!! Πάρε το βραβείο για να κάνεις μια ανάρτηση να τη φχαριστηθείς... Σε φιλώ και να έχεις μια Κυριακή, πιο κοντά σε σένα...;)

      Διαγραφή
  12. Νομίζω πως είσαι ένα συγκροτημένο άτομο, όσο για το φόβο :
    "Η αγάπη είναι ο φόβος που μας ενώνει με τους άλλους." ~ Μανόλης Αναγνωστάκης

    Καλή σου μέρα και καλή Κυριακή εύχομαι :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, marie!! Επίτρεψέ μου να σου πω ότι το απόσπασμά σου, προσδιορίζει την αγάπη. Κι όχι το φόβο. Μακάρι να ήταν όλοι οι φόβοι σαν την αγάπη...

      Βέβαια υπάρχει και το ρητό του Αισχύλου:
      Έσθ’ όπου το δεινόν εύ.
      (Μερικές φορές είναι κι ο φόβος καλός.)

      Καλή Κυριακή και σε σένα γλυκειά μου, πολλά φιλιά!!

      Διαγραφή
    2. Χρωστάω τη σοφία μου στο φόβο. ~ Κατερίνα Αγγελάκη - Ρουκ

      Νομίζω πιο ταιριαστό.. Σε φιλώ, καλή συνέχεια και σε ευχαριστώ πολύ που πέρασες.. :)

      Διαγραφή
  13. Μου αρέσουν αυτά τα παιγνίδια γιατί γνωρίζουμε κάπως καλύτερα τους μπλόγκερς..Ενδιαφέροντα τα 11 στοιχεία σου..Καλή Κυριακή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Δελφινάκι μου! Σ'ευχαριστώ πολύ που πέρασες... έχω δει ότι έχεις πολλές ωραίες καινούργιες στήλες στο μπλογκ σου... Καλή σου εβδομάδα

      Διαγραφή
  14. καλημέρα και καλή εβδομάδα.όσοι παρακολουθούμε το ταπεινό αυτό blog νομίζω ότι λίγο πολύ ξέραμε τις απαντήσεις.θα συμφωνήσω απόλυτα με το 7.τα ίδια πρεσβεύω και εγώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στάθη,καλή σου μέρα! Δεν ήθελα να προσβάλλω τις κοπελιές, κι έλεγα: "πώς να εντάξω αυτό το παιχνίδι στο ιστολόγιο;;;" Βρήκα αυτόν τον τρόπο και δεν ήταν και τόσο χάλια τελικά. Αν σου αρέσει η διαδικασία, μπορείς να το πάρεις, και να πεις 11 πράγματα για σένα. Καλή εβδομάδα, λοιπόν

      Διαγραφή
  15. Έντεκα ερωτήσεις αυτογνωσίας! Πρωτότυπη η παραλλαγή του παιχνιδιού.
    Αν έχεις πείσμα και δεν τα παρατάς, είσαι σε πολύ καλό δρόμο!
    :)
    Την καλημέρα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, misoagnosti!! Παραλλαγή, τω όντι!! Δεν μπορούσα να αρχίσω τις εξομολογήσεις και είπα να με βοηθήσω λιγουλάκι, χιχι!
      Πράγματι από τότε που άρχισα να τολμάω και να προχωράω τα πράγματα με δικές μου δυνάμεις, είμαι σε καλό δρόμο...
      Πολλά φιλιά

      Διαγραφή
  16. Φίλη μου είσαι στα αλήθεια σοφή που τα ένωσες. Τα θερμά μου συγχαρητήρια, από ότι φαίνεται έφτιαξες ένα νεο,α υτοδύναμο και πολύ σημαντικό ρητό, πυξιδα στη ζωή μας!
    Σε φιλω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδες καμιά φορά απ'το τίποτα; Χαίρομαι που σου άρεσε! Πόσο τονωτικό αυτό το σχόλιο μέσα σε μια μέρα γεμάτη κούραση... Φιλιά και από μένα

      Διαγραφή
  17. 7, 8 και 11 συμφωνώ απόλυτα!!! όλα τα απάντησες πολύ όμορφα και η εισαγωγή σου περίτεχνη! καλή εβδομάδα, φιλάκια! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι καλά! Βρήκες και κοινά... Να έχεις μια όμορφη εβδομάδα γεμάτη πολλά θαυμαστικά!!!!!

      Διαγραφή
  18. Πολύ όμορφες οι απαντήσεις σου!Βγαλμενες απο την ψυχη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Είχα Απορίες Καί Μού Τίς Έλυσες

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Έτσι στα μουγγά θα καθόμαστε, πείτε κι εσείς κάτι...