Σελίδες

Τρίτη 2 Απριλίου 2013

συνέχεια

                                                                                                              "Β15"
                                                                              δεν είναι ο πλανήτης 
του μικρού πρίγκηπα, 
αλλά μια παρέα γυναικών στην Αθήνα

πηγή εικόνας



Κάτω στο γιαλό,
σιμά στο άσπρο κύμα,
Πύργος στάθηκε,

μοιάζει του βουνού,
φτάνει ως τα ουράνια.
Κίνησα κι εγώ...

φτάνω στα ριζά,
βλέπω 'να περιβόλι.
Ψάχνω για νερό

δέντρα ρώτησα
κι απάντηση δεν πήρα.
πώς ποτίζεται;

μόν η Θάλασσα,
μου δείχνει πανεθύρι
κι αναθάρρησα.

κόρη κάθεται,
κι όλο κοιτά πελάου,
και μελαγχολεί.

Kι απ' τα μάτια της,
κυλά καθάριο δάκρυ,
φτιάχνει ποταμό,

πίνουν τα δεντρά,
πίνει το περιβόλι.
πίνει η θάλασσα.

-Γιατί κλαις ξωθιά,
γιατί αναστενάζεις,
ποιος σε πίκρανε;

-Είχα φυλαχτό,
στο χέρι μου βραχιόλι,
χάνδρες θαλασσιές.

Δεκατέσσερις,
έχω, να ζεις και να 'σαι,
φίλες κι αδελφές.

Μου το χάρισαν,
και κει που πάω να πλύνω
ήρθ' ένα πουλί.

Λες του γυάλισε,
ορμά και μου το παίρνει,
πάει πέταξε.

-Κόρη μου μην κλαις,
μην χάνεις τον καιρό σου,
μη μαραίνεσαι.

Τώρα η άνοιξη
Τώρα το καλοκαίρι
Τώρα Μάχης γιος,

Τώρα ο Τομ θα ρθει,
τώρα Μικροί Μεγάλοι
θ' ανταμώσετε.

                                                                         ----
Να είσαι 
αυτό που έχεις επιλέξει
κι όσο αντέχεις
να έχεις συνέχεια, 
διάρκεια, 
συνέπεια
-----------------------------------------------------------------



... τα υλικά του ποιήματος:

η συνέχεια
μια παραδοσιακή μελωδία,
ο πύργος του Ντάουτον,
η αρχοντοπούλα των ονείρων
ένα (μπλογκ) περιβόλι
η Θάλασσα της νοσταλγίας
ένα ενθύμιο φιλίας απ' τη συνάντηση 15 γυναικών
μια κλέφτρα κίσσα
ένα μωρό που περιμένουμε να έρθει
ένας δάσκαλος με το όνομα Τομ
μια συνάντηση για τις ψηφιακές γειτονιές

31 σχόλια:

  1. Μαρώ μου καλησπέρα! Διαβάζω, το ξαναδιαβάζω, σίγουρα όμως κάτι έχασα σε ένα σημείο... Όπως και να είναι σε φιλώ. Καλό βράδυ:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αν κι εγώ μπερδεύτηκα να σου πω!!! Θα το ξαναδιαβάσω,χιχι!!! Callie by anthomeli

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. οκ εχω ανατριχιασει
    εισαι μεγαλο μυαλο, τελος!

    δεν θα πω πιο πολλα, ολα με τον καιρό τους!

    σμουτς, πολλά σμουτς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ξετρελάθηκα με τα υλικά του ποιήματος!
    Α και το ποίημα σαν να ξεπήδησε από κάποιο από τα σχολικά μου βιβλία Νεολληνικής Λογοτεχνίας!
    Σε φιλώ!
    Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εγώ χαίρομαι πιο πολύ με τα επικείμενα γεννητούρια - όποτε κι αν ανακοινωθεί επισήμως - και τις συναντήσεις !!! Και περιμένω τις σχετικές αναρτήσεις :-)

    Μαρώ μου, σε απόλαυσα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αν και όλα μοιάζουν άσχετα μεταξύ τους στο κείμενό σου, όλα δένουν μαγικά και αρμονικά.
    Η αλήθεια είναι ότι το μόνο παράταιρο σημείο είναι η Ραπουνζέλ:)
    Εκτός κι αν δεν κατάλαβα το συμβολισμό...
    Υποκλίνομαι για άλλη μια φορά στην πένα σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μαρώ μου είσαι υπέροχη!
    Το μέτρημα όμως το έβγαλες λάθος. Λόγω ποιητικής αδείας ή είχε bug το δικό σου...αυτό που σου άρπαξε το πουλάκι ντε! (ξέρεις εσύ). Προβληματίζομαι...

    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. μια καλή συνταγή πάντα θέλει τα καλύτερα υλικά... και όσο τέχνη είναι να τα συνδυάσεις, άλλο τόσο είναι να τα διαλέξεις!
    υπέροχο, αν και πολύπλοκο, η πολυπλοκότης του όμως σε κάνει να το διαβάζεις ξανά και ξανά...
    τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μαρώ μου, σε απόλαυσα!!!
    Είσαι μοναδικά υπέροχη στα γραπτά σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. καλημέρα μάρω.σίγουρα στο ποίημα αυτό θα έχεις συμπεριλάβει και προσωπικές σου εμπειρίες τις οποίες εμείς οι ταπεινοί αναγνώστες του blog αυτου δεν γνωρίζουμε.ήταν όμως καλοδουλεμένο και επειδή θα σημαίνει πολλά για τις 14 φίλες (και αδελφές σου) όπως αναφέρεις,αυτό το κάνει μοναδικό στο είδος του.εγώ θα σταθώ λίγο στο κάτω μέρος της ανάρτησης που γράφεις:"να είσαι αυτό που έχεις επιλέξει...".πιστεύω ότι αν έχεις κατασταλάξει σε κάτι και το ακολουθείς πιστά και δογματικά τότε είναι σίγουρο ότι ΘΑ αντέχεις.
    καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλημέρα! Τι να πω, μόνο ότι είχα στο μυαλό μου την παρέα. Κάτι μου θύμισε το ποίημα σου, ειδικά όταν το διάβασα δυνατά. Τι σημαίνει "πανεθύρι" αλήθεια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πολύ συγκινητικό το ποιημα σου. Σε αγαπάμε πολυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Φαντάζομαι ότι τα κάθε τι που έγραψες έχει τον δικό του συμβολισμό για σένα αλλά δημιουργεί και σε εμάς μοναδικές εικόνες.
    Η αρχή του ποιήματός σου μου έδωσε την εικόνα του χώρου που ανεβήκαμε για να φτάσουμε "ψηλά" σαν σε πύργο.
    Οι χαντρούλες-φίλες και αδελφές σου σε αγαπάμε πολύ.
    Στην παρέα μας και το αγόρι που σε λίγο καιρό θα γεννηθεί.
    Ποιός όμως ζήλεψε την χαρά (μας);
    Τα υλικά που χρησιμοποίησες σε οδήγησαν σε αυτούς τους στίχους αλλά αν έχω πέσει τόσο έξω στους συμβολισμούς που φαντάστηκα, απλά θα πω....:
    "Βρε παιδιά, τί θέλει να πει ο ποιητής;"
    (H αγαπημένη μας ποιήτρια εν προκειμένω!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εγώ πάντως δεν μπερδεύτηκα καθόλου, νομίζω πως κατάλαβα τι θέλει να πει η ποιήτρια..
    Ωραία σύνθεση μπράβο Μαρώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μαρώ μου..υπέροχο..συγκινητικό.. Όλα ήταν ξεκάθαρα.. Και εκείνα τα λόγια στο τέλος πολύ σημαντικά! Σε φιλώ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Κάπου χάθηκα , κάπου μπερδεύτηκα ,αλλά ειναι ένα ενδιαφέρον ποίημα και τα υλικά με το οποίο ειναι φτιαγμένο σημαντικά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. αναλόγως τι έχεις επιλέξει....
    χαίρομαι για τα χαρμόσυνα!!!φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Δεν χρειάζεται να κατανοήσεις κάτι για να το αγαπήσεις, σωστά;
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. 2 σημεία με άγγιξαν ιδιαίτερα. 1) Να είσαι αυτό που έχεις επιλέξει και 2) Να έχεις συνέπεια. Τρομερό αυτό το αίσθημα ευθύνης που έχω από μικρή (για μένα, για τους άλλους μέχρι που ψυχαναλύθηκα με το blog και έχω λίγο χαλαρώσει). Πολύ ωραία το απέδωσες ! Φιλιά !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Σας ευχαριστώ όλους, θα απαντήσω μέσα σε ένα σχόλιο

    @Sheena, κι εγώ πήγα να χάσω κάτι, τι κάτι δηλαδή, το βραχιόλι... κι όταν το βρήκα έγραψα το ποίημα.

    @Callie, δεν επαλήλθες, κι αυτό σημαίνει ότι βρήκες το δρόμο στις λέξεις...

    @talibanoula,εσύ ξέρεις,ένα κομμάτι στο έδωσα και γραπτώς... Σ'ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια

    @airis, όπως πάντα έχει για μένα σημασία το σχόλιό σου, και σ'ευχαριστώ

    @Αγγελική, χαίρομαι που σου άρεσε!!! Τα γεννητούρια θα ανακοινωθούν στο οικείο μπλογκόσπιτο από τη μαμά του μωρού, φαντάζομαι, όταν θα είναι η ώρα...

    @Dimitra,δεν είναι άσχετα, εκτός από τις δύο τελευταίες στροφές, ίσα ίσα που το μοτίβο της κόρης που κοιτά το πέλαγο στον πύργο το γνωρίζω από τα δημοτικά τραγούδια.

    @Daeira mommy, Ασπασία μου γλυκειά, αναφέρομαι στις φίλες και όχι στις χάντρες. Δυστυχώς δεν ήταν δυνατό να ταυτιστούν.

    @Humorous Dramer, ευχαριστώ, περιμένουμε και τα δικά σου

    @Αναστασία, να είσαι καλά και έχε με στο νου σου για παντοφλες (δε λέω παντοφλάκια γιατί θα ήταν ψέμμα)

    @Stathis, για άλλη μια φορά σε ευχαριστώ για το φως που ρίχνεις στα γραπτά μου (τα εξιχνιάζεις τρόπον τινά).Καλή σου μέρα

    @...ΙΝΑ.. το παραθύρι είναι, το λένε έτσι σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, από παραφθορά. Η κοπέλα της φωτογραφίας με λίγα λόγια που κάθεται στο παράθυρο...

    @Parents Land Gr, Μαράκι μας, αφιερωμένο, με την αγάπη μου

    @mammy on line, Θεανώ μας, δεν έχει ζηλέψει κανείς τη χαρά μας. Όπως είπα και στη Σίνα, παραλίγο να χάσω το βραχιόλι.. Και όσο να 'ναι μου λείπετε και ανυπομονώ να σας ξαναδώ

    @georgia lam, Γεωργία μου, σου το αφιερώνω κι εσένα με όλη μου την αγάπη, και σε ευχαριστώ για όλα άλλη μια φορά

    @Katerina V. Κατερινάκι, επίσης αφιερωμένο, σε σκέφτομαι όπως και τις υπόλοιπες αδελφές... (πήραμε προαγωγή από... συμμαθήτριες!!)

    @Δελφινάκι, σ'εβγαλαν οι βόλτες σου στον Θαλασσόπυργο; Πολύ χαίρομαι... Έχει πολλα παραδοσιακά στοιχεία και πιστεύω θα σ' αρέσει το ποίημα... Να έχεις καλό μήνα

    @Νάσια, βέβαίως και είναι μια χαρμόσυνη ανάρτηση!! Τα γεννητούρια όμως δεν είναι δικά μου (...κόκκινα μάγουλα!!!)

    @misoagnosti, υποκλίνομαι στο σχόλιό σου, και σε φιλώ

    @blogolicious, ήμουν σίγουρη ότι θα σου άρεσε... Σου το αφιερώνω λοιπόν και εύχομαι να είσαι πάντα αυτό που έχεις επιλέξει και πάντα συνεπής.... Σε φιλώ ;)


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Μαρώ μου χαίρομαι πάρα πολύ που σε έχω γνωρίσει! Το ποίημά σου αυτό, δείχνει για άλλη μια φορά, ότι είσαι άνθρωπος "έξω καρδιά". Οτι αγαπάς την ζωή και θες να την μοιράζεσαι. Με κάνει να χαμογελώ, η σκέψη πως κάποιες στιγμές σου τις έχεις μοιραστεί και μαζί μου και ελπίζω να μοιραστούμε πολλές ακόμα στο μέλλον.
    Με αγάπη, μια θαλασσιά χαντρούλα σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πετάω απ' τη χαρά μου με αυτό το σχόλιο!!! Τα αισθήματα είναι αμοιβαία! Καλή δύναμη εύχομαι, και πολύ δυνατό χιούμορ ως αντίδοτο για ό,τι στέκεται εμπόδιο καθημερινά... Πολλά πολλά φιλιά, απ' τη δουλειά ;)

      Διαγραφή
  22. Υπέροχοι οι στίχοι σου καλή μου. Σου στέλνω μια γλυκιά καλησπέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ωστε, σου άρεσαν; Καλησπέρα και από μένα και Καλό Σαββατοκύριακο! Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Υπέροχο το ποίημα και τα υλικά του!
    Καλό Σαββατοκύριακο..φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είναι ωραία η μυθο-πλαστική;;;
      Αχ,δεν πρόλαβα νωρίτερα να απαντήσω οπότε σου εύχομαι τα καλύτερα για την εβδομάδα! Πολλά Φιλιά

      Διαγραφή
  25. λοιπόν και μένα μου άρεσε πολύ!!!! να είσαι αυτό που έχεις επιλέξει... μου άρεσε επίσης πολύ!!! φιλάκια marron!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου, Εύη μας! Σε ευχαριστώ για τα πολλά θαυμαστικά! Οι δικές σου επιλογές σε δικαιώνουν έτσι δεν είναι; Εύχομαι πάντα το καλύτερο για σένα και όσους αγαπάς... Φιλιά πολλά κι από μένα ;)

      Διαγραφή
  26. Τι όμορφο!! Εμένα με τρελλαίνει η εικόνα με τα δάκρυα της απώλειας που τελικά ποτίζουν το περιβόλι... Και ίσως δεν είναι χώρος για λεπτομέρειες εδώ, αλλά είχα μια ανατριχιαστικά παρόμοια εικόνα στον ύπνο μου πρόσφατα, τόσο έντονη που ξύπνησα και την έγραφα μες στη νύχτα (κι ας μην έχω το δικό σου τάλαντο στη γραφή ;-)! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Λυδία μου! Χαίρομαι που σε ξαναβλέπω στο περιβόλι. Καμιά φορά τα δάκρυα φέρνουν καρπούς, καμιά φορά τα όνειρα δίνουν λύσεις. Εντυπωσιάζομαι που συνέπεσε με το δικό σου όνειρο. Πολύ με συγκίνησε το σχόλιό σου!
      Να έχεις ένα όμορφο βράδυ και να περνάς... Φιλιά πολλά κι από μένα!!

      Διαγραφή

Έτσι στα μουγγά θα καθόμαστε, πείτε κι εσείς κάτι...