Σελίδες

Τετάρτη 5 Μαρτίου 2014

μια πορεία γάλακτος


Σήμερα θα σου μιλήσω 
γι' αυτό το ιστολόγιο και για το γάλα...

Τα τελευταία πέντε περίπου χρόνια,
δεν είμαι εκείνο το ακούραστο πλάσμα,
που περιπλανιόταν, ξενυχτούσε,
συνέλεγε γνώσεις κι εμπειρίες,
εμπνεόταν από λογής δασκάλους,
κι αρεσκόταν να ερμηνεύει τον κόσμο
                                             και για τον κόσμο.

Γιατί τα τελευταία αυτά πέντε περίπου χρόνια,
έχω τον πλούτο και την ευλογία,
- με τους όρους του παλιού καιρού-
να συμβιώνω με ένα σύζυγο και τους δυο μας γιους.


Πηγή εικόνας



















Φυσικά, το να φτιάξω ένα σπιτικό,
και το να αφιερωθώ στην ανατροφή των παιδιών,
άλλοτε δουλεύοντας πολύ, κι άλλοτε λιγότερο,
είναι για μένα - με το χέρι στην καρδιά - μια τεράστια αλλαγή.

Είμαι "μαμά από επιλογή",
διαβασμένη και με ανησυχίες,
με ειδικό ράφι στη βιβλιοθήκη μου
για θέματα μητρότητας, εγκυμοσύνης,
ανατροφής παιδιών και θηλασμού.
Εκτός από τα βιβλία, ψάχτηκα και διαδικτυακά,
αφού δεν βάλαμε τηλεόραση στο σπίτι από την αρχή,
κι ο υπολογιστής έγινε για μένα 
- αλλά και για την υπόλοιπη οικογένεια - 
κάτι παραπάνω από απλό εργαλείο.


πηγή εικόνας




















Εδωμέσα λοιπον,
με το ψευδώνυμο marron,
ξεκίνησα να ανταλλάσσω απόψεις
σε ένα γνωστό φόρουμ για γονείς.

Αλλά επειδή δεν είμαι μόνο μαμά,
κι οι αόριστες μαμαδοκουβέντες 
μπροστά στην οθόνη,
γίνονται καμιά φορά κουραστικές,
ήθελα να υπάρχει ένας χώρος 
όχι τόσο εφήμερος όσο ένα φόρουμ,
που να φαίνονται οι απόψεις μου
και να είναι πιο εύκολα προσβάσιμες.
Έτσι ξεκίνησα δειλά το blogging...

Δεν ξέρω αν σου γεννήθηκε η απορία,
αλλά είναι το σημερινό κουίζ.


- Ποια ώρα της ημέρας έχει ελεύθερη
μια τόσο πορωμένη μαμά, 
να καθηλώνεται και να πληκτρολογεί,
χωρίς να λείψει ούτε λεπτό από τα καθήκοντά της;


πηγή εικόνας


Θα μπορούσα να γράψω την απάντηση ανάποδα 
στο τέλος της ανάρτησης, ή να τη δημοσιεύσω στο επόμενο τεύχος, 
αλλά θα χάναμε τη όλη την ουσία...
Να το πάρει το ποτάμι;

- Σχεδόν όλα τα γραπτά της marron,
τόσο στο φόρουμ όσο και στο ιστολόγιο,
ΗΤΑΝ  προιόντα θηλασμού!



πηγή εικόνας



Θα σου εξηγήσω αμέσως γιατί λέω " Ήταν".

Ξέρω ότι κι εσύ περίμενες το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας,
για χίλιους δύο ανθρώπινους λόγους,
εγώ όμως το περίμενα για ένα και μόνο λόγο.
Για να αναμετρηθώ με το θηρίο του Αποθηλασμού.


πηγή εικόνας

 
Ήθελα να κοιμίσω τον 2 χρονών και 3 μηνών γιο μου,
όχι θηλάζοντας και γράφοντας,
αλλά τραγουδώντας, διαβάζοντας, εξηγώντας,
χωρίς το άγχος του πρωινού ξυπνήματος για τη δουλειά.

Από την Παρασκευή το πρωί λοιπόν,
το "γάλα γάλα"
- για φαντάσου σαν να λες " το Δύο Φορές Γάλα !"-
όπως το λέγαμε,
είναι περιορισμένο με σφιχτά ρούχα μέσα στο στήθος.

Ο οργανισμός μου σταδιακά το δέχεται πίσω.
Το πέτρωμα έχει αρχίσει να υποχωρεί.
αλλά ο πόνος παραμένει.

Υπάρχει και ο πόνος ο άλλος,
όταν το παιδί έρχεται στην αγκαλιά και νιώθω κάτι έχει σπάσει.
Γιατί ο θηλασμός ήταν για μένα τρόπος ζωής.
Ειδικότερα επειδή τα παιδιά είχαν τόσο μικρή διαφορά μεταξύ τους.


πηγή εικόνας



















Υπήρξα - πώς να το πω; - Τροφός!
21 μήνες για τον πρώτο
και 27 για τον δεύτερο.

Πολλές ατάκες μου έρχονται στο νου.
Εκφράσεις από βιβλία, από το φόρουμ, από τα blogs...

Απόφαση ζωής, Σωματική δέσμευση, Προσφορά, Γενετικές πληροφορίες, 
Υπερβολική, Αηδιαστική και Αντισεξουαλική συνήθεια; 

Τι υπήρξε για μένα;
Το Αυτονόητο!

Από τη στιγμή που θα κρατούσα ένα παιδί
είχε έρθει πλέον η ώρα να χρησιμοποιήσω
ένα από τα δώρα της φύσης.
Ενημερώθηκα σωστά,
κι από κει και πέρα επέμεινα,
και το σημαντικότερο;
Εμπιστεύτηκα τα παιδια μου.
Κάναμε πολύ καλή συνεργασία.



πηγή εικόνας


Στον πρώτο γιο,
όπου η δουλειά μου ήταν τόσο ελαστική και ελάχιστη
δεν χρειάστηκα καν θήλαστρο, 
και φυσικά οι λέξεις μπιμπερό, ισοθερμική τσάντα, ειδική θηλή
ήταν για μένα άγνωστες...

Στο δεύτερο γιο,
όπου το ωράριό μου ήταν πλήρες
είχα όλα τα παραπάνω μαζί μου στο σχολείο.
Ήμουν ένα περίεργο θέαμα
και για τους συναδέλφους και των δύο φύλων.

"Αυτή που αρμέγεται". Έπιασε μια  μια φορά το αυτί μου στο γραφείο.

Και το θήλαστρο δεν ήταν ο μόνος εξοπλισμός,
Στηθόδεσμοι ειδικοί,
Μπλούζες και φορέματα θηλασμού,
Μάρσιπος σλινγκ στον ένα
και μέι τάι στον άλλο,
για θηλασμό όπου γης.

"Σαν γύφτισσα", 
όπως παρατήρησε μια γυναίκα στην αποβάθρα του τρένου.


πηγή εικόνας

 
Υπνος κοινός με το μωρό για αρκετούς μήνες.
Ξενύχτι μέχρι προχτές, αναλόγως με τους δικούς του κύκλους του ύπνου,
Μεγάλο δέσιμο μάνας και παιδιού.
Όπλο υγείας τόσο για μένα όσο και για τους μικρούς μου "πελάτες"
αλλά και κάργα ευαισθησία γενικότερα.
Αντανακλαστικό θηλασμού σε τακτές ώρες,
αλλά και στους δυνατούς θορύβους και στις συγκινήσεις ... γενικότερα ;)

Η τελευταία συγκλονιστική εμπειρία 
ήταν το καραούλι - κυριολεκτικά - 
στο δωμάτιο που νοσηλεύτηκε ο μικρός το καλοκαίρι.
Ο θηλασμός  είχε ξαναγίνει ξαφνικά αποκλειστικός 
καθώς από το φόβο των γιατρών 
δε δεχόνταν άλλη τροφή.

πηγή εικόνας
















Πώς νιώθω τώρα;
Αυτές τις ώρες  που αντιστέκομαι 
σε ένα από τα βασικά μου ένστικτα;

Νιώθω να βρίσκομαι στο πουθενά,
ούτε στο σημείο που ήμουν πριν κάνω τα παιδιά,
ούτε στο σημείο που ήμουν τόσο στενά δεμένη μαζί τους.



πηγή εικόνας

 
Κοιτάω το σώμα μου στον καθρέφτη
και βλέπω για πρώτη φορά
τα σημάδια από τις δυο καισαρικές,
και τα ολίγα παραπανίσια κιλά.
Ύστερα επικεντρώνομαι 
στο στήθος το γεμάτο γάλα 
που πρέπει να πάψει.
και να χάσει απότομα 
την πολύτιμη δύναμή του.

Κι ύστερα είναι και το άλλο!

- Και πώς θα γράφω πια χωρίς το γάλα;


--------------------------------------------------------------------------
Όλοι αυτοί οι υπέροχοι πίνακες είναι της Katie m. Berggren!

58η και η τελευταία  ανάρτηση
αυτού του Δρόμου του Γάλακτος

Δρόμος του γάλακτος  (la voie lactee)  στη γαλλική γλώσσα σημαίνει γαλαξίας.
Στη μυθολογία του τόπου μας, ο Γαλαξίας δημιουργήθηκε από το γάλα που τινάχτηκε από το μαστό της Ήρας, όταν εκείνη θήλαζε τον Ηρακλή ως βρέφος. Η θεά τραβήχτηκε απότομα όταν ένιωσε μια δυνατή δαγκωνιά...


Από τον πρώτο δημόσιο θηλασμό του 2010 όταν φτιάξαμε ένα δρόμο από θηλάζουσες!








54 σχόλια:

  1. Υποκλινομαι με σεβασμό στη ΜΗΤΈΡΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό ξημέρωμα, Vad!!!
      Σ' ευχαριστώ για την ανάγνωση και πάνω απ' όλα γι' αυτό το πρώτο σχόλιο ;)

      Διαγραφή
  2. Περιττό να σου πω πως σήμερα διάβασα -όχι απλά την καλύτερη ανάρτηση σου- μα μια από τις πιο υπέροχες αναρτήσεις που έχω διαβάσει ever! Να λοιπόν που το διαδίκτυο κάνει και (μικρά;) θαύματα! Άσε που μου θύμησες τόσες πολλές στιγμές από τον θηλασμό του παιδιού μου... Αφού σου βγάλω το καπέλο, να σου ευχηθώ μια καλή και ομαλή πορεία, που θα σου φέρει χιλιάδες όμορφες στιγμές ακόμα, πίστεψε με... Πολλά γλυκά φιλιά στα τυχερά αυτά μωρά και την καταπληκτική μαμά τους! Με συγκίνησες πολύ... :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ξέχασα να σου πω πως η ζωγράφος είναι από τις αγαπημένες μου (είχα αναρτήσει κι εγώ παλιά δικά της έργα) Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέτρα μου, τι όμορφα πράγματα μου γράφεις;
      Σ' ευχαριστώ τόσο πολύ...
      Τη ζωγράφο δεν την ήξερα, την ανακάλυψα ψάχνοντας εικόνες για την ανάρτηση... Όσο για τις εικόνες που διαλέγεις για τις αναρτήσεις σου, είναι πάντα εξαιρετικές <3
      Καλό ξημέρωμα να έχεις, πολλά φιλιά κι από μένα!!

      Διαγραφή
  4. Τι να σχολιάσω εγώ ;
    Δάκρυσα καθώς σε διάβασα...
    Για δικούς μου ίσως λόγους!
    Αλλά και σεβασμό σε Σένα Μάρω μου!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστέα μου, είναι τιμή μου πάντα να με διαβάζεις, γιατί εκτιμώ το αισθητήριό σου. Πόσο μάλλον, που σε συγκίνησαν τα γραφόμενα...
      Καλό ξημέρωμα να έχεις, κι όνειρα όμορφα σαν ζωγραφιά ;)

      Διαγραφή
  5. Και εγώ όπως ο VAD υποκλίνομαι στην μάνα-τροφό και πολύ καλή blogger που μας έσκασε το γλυκό μυστικό ότι έκανε όλο αυτό το διάστημα αναρτήσεις θηλάζοντας τα μωρά.
    Τελικά όταν η γυναίκα θέλει μπορεί να κάνει θαύματα.
    Η φωτογραφία με τον ομαδικό θηλασμό είναι απίστευτη!
    Τις φιλούρες μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το 'σκασα το μυστικό, ναι ;)
      Έπρεπε να τελειώσει όλο αυτό, για να βρω τη δύναμη να το γράψω...
      Όσο για τη φωτογραφία, που να ήσουν εκεί... Η ατμόσφαιρα ήταν απίστευτη... Σ' ευχαριστώ για το τσαχπίνικο σχόλιό σου.
      Καλό ξημέρωμα, πολλά φιλιά και ηθικόν ακμαίον ;))

      Διαγραφή
  6. εγώ πάλι που δεν κατάφερω να θηλασω παρα ελάχιστα σου βγάζω το καπελο! και δεν θα σου δωσω απάντηση ποιες ώρες θα γραφεις τώρα, θα σου πω απλά να δεις πόσο έχουν περιοριστεί οι αναρτησεις μου.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' έφαγα, η αλήθεια είναι, να θηλάσεις, και ζητώ συγγνώμη γι' αυτό ;(
      Εγώ σου βγάζω πολλά καπέλα για τις δραστηριότητες που έχεις βγάλει σε πέρας με ταλιμπανούλα και προσεχώς με μαχαραγιό!!!
      Καλό ξημέρωμα, και ύπνο βαθύ χωρίς διακοπές (γκουχ γκουχ!!!)
      Σε φιλώ, Μαχάμα ;)

      Διαγραφή
  7. και μια πιο προσωπική ανάρτηση της μαμάς marron!
    δε θήλασα αλλά θαυμάζω όσες το κάνουν ,πόσο ακόμα με τον τρόπο σου!
    φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νάσια μου, καρδούλα μου,
      είδα και το σχόλιο που είχες αφήσει στη Βέρα,
      για το αν έφαγα στη συνάντηση και πολύ γέλασα...
      Είμαι τόσο κομμάτια αυτές τις μέρες που δεν προλαβαίνω να σχολιάζω καθόλου...
      Χαίρομαι που διαβάζω ότι συναντηθήκατε με την Αριστέα και απορώ γιατί δεν το είχατε κάνει νωρίτερα ;)
      Πολλά φιλιά στην δρακουλονασιοοικογένεια <3

      Διαγραφή
  8. Άχ! Marron πόσο μα πόσο χάρηκα την ανάρτησή σου!...αυτές οι στιγμές του θηλασμού για κάθε μητέρα και για κάθε παιδί είναι μοναδικές!...ποτέ δεν θα ξεχάσω τις στιγμές που θήλαζα έχοντας το χεράκι του στο στήθος και να με κοιτάζει μέσα στα μάτια.... τα παιδάκια σου πάντως Marron είναι πολύ τυχερά!....είσαι στα δύσκολα τώρα....με το καλό ο απογαλακτισμός!....να τα καμαρώνεις τα παιδάκια σου καθώς θα μεγαλώνουν και να τα χαίρεσαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Χρυσούλα!!!
      Πολύ χαίρομαι που ξαναβρισκόμαστε ;)
      Αυτό που λες "και για κάθε παιδί" είναι πολύ σωστό. Κάθε παιδί είναι ένας άλλος κόσμος, ακόμα και στον τρόπο που θηλάζει!!
      Σ' ευχαριστώ πολύ για τις ευχές!
      Κι εσύ να το χαίρεσαι το παιδάκι σου,
      και να το καμαρώσεις όπως ποθεί(ς)
      καλό ξημέρωμα, καλό Σαββατοκύριακο!!

      Διαγραφή
  9. Συγχώρεσε με άλλα δεν κατάλαβα γιατί αποθηλαζεις έτσι "αποτομα";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή μου Αντιγόνη, γεια σου!
      Θα προσπαθήσω να απαντήσω στην ερώτησή σου...
      Είχα προσπαθήσει να αποθηλάσω νωρίτερα, γύρω στα 2 χρόνια, αλλά με πήγαν πίσω κάποιες αδιαθεσίες του μικρού, που έλεγα "όχι τώρα, που είναι άρρωστος".
      Φέτος, έχω πολύ βεβαρημένο ωράριο, καμια βοήθεια στο σπίτι, κι ο θηλασμός είχε γίνει ένα άγχος, κι έτεινε να μην είναι πια μια ήρεμη ώρα για μένα. Δεν ήταν σωστό να μεταδίδω τον εκνευρισμό μου στο παιδί, και να μην απολαμβάνει πια τη διαδικασία... Δεν ξέρω αν καταλαβαίνεις τι θέλω να πω.
      Επίσης, ο θηλασμός τον ηρεμούσε και τον αποκοίμιζε, αλλά αυτό έπρεπε να πάψει να λειτουργεί σαν αυτοματισμός, και να μπορεί να κοιμηθεί ανεξάρτητα από τη δική μου παρουσία.
      Ελπίζω να σε κάλυψα!
      Καλό ξημέρωμα να έχεις και καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  10. τι γλυκιά η ανάρτησή σου, τρυφερή.. δεν ήξερα πως είσαι μανούλα και μάλιστα 2 παιδιών!!! :) να σου ζήσουν marron μου!!! πιστεύω όλα θα κυλήσουν ομαλά.. :) φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Εβονίτα μου!
      Γι' αυτό εξαφανίζομαι, γιατί διαρκώς το καθήκον με καλεί!
      Είναι κι αγόρια βλέπεις και πρέπει να κάνω τα χρέη της μάνας του λόχου ;)
      Πολύ χαίρομαι που σε άγγιξε η ανάρτηση!
      Καλό μας ξημέρωμα,
      κι όμορφο αγαπητικό Σαββατοκύριακο εύχομαι <3

      Διαγραφή
  11. Ολόγλυκιά μου Μαρρόν, μια αγκαλια είσαι ολόκληρη! Καλό αποθηλασμό εύχομαι. Εμένα με βοήθησε η τεχνική δεν προσφέρω αν δεν μου ζητηθεί. Σε φιλώ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή μου Geo, αφού μου γραψες κι εσύ πρέπει να κάνω πάρτυ ;))))
      Υπήρχε τεράστια ζήτηση πίστεψέ με. Έπειτα από το συμβάν με το νοσοκομείο. Με είχε για παρηγοριά και... Βασικά... όποτε με έβλεπε να κάθομαι! Σε γλυκοφιλώ και ... τι λες; Θα κατέβεις καθόλου προς τα κάτω στο εγγυς μέλλον; <3

      Διαγραφή
  12. Marron μου καλημερα!
    Τι να πω!
    Δεν εχω λογια!
    Ειλικρινα!
    Υποκλινομαι και εγω στη Γυναικα - Μητερα!
    Σε θαυμαζω!
    Να χερεσαι τα παιδια σου!
    Φιλακια πολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Κική!
      Σ' ευχαριστώ που "εκφράστηκες ;)" σχετικά με το θέμα αυτό.
      Ενώ για μένα ήταν αυτονόητο, για πολύ κόσμο είναι τεράααααστιο ταμπού.
      Να έχεις ένα όμορφο Σαββατοκύριακο,
      και τα φιλιά μου φυσικά ;)

      Διαγραφή
  13. Έγραφα, έγραφα, έγραφα !!! Τόσα πολλά που ήθελα να σου πω. Για τα κοινά μας βιώματα, τα κοινά μας (συν)αισθήματα και τις κοινές μας σκέψεις !!! Και τελικά τα 'σβησα όλα και σου στέλνω κάτι ουσιαστικότερο:

    μια ΤΕΡΑΣΤΙΑ, ΣΦΙΧΤΗ αγκαλιά κι ένα ρουφηχτό φιλί στο μάγουλο !!!
    Και το χέρι μου να το κρατάς, όποτε το χρειάζεσαι !!!

    Και να θυμάσαι: ο ... ... ... Γαλαξίας μας δεν έχει τέλος. Απλά αλλάζει μορφή :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτά ακριβώς μου λείπουν, αυτά που στέλνεις!
      Μακάρι ο Γαλαξίας μας να βρει κι άλλους θιασώτες...
      Γιατί περιέχει τόση ζωή μέσα του...

      Υ.Γ. Αχ, γιατί τα έσβησες!

      Διαγραφή
  14. νέο βραβείο κυκλοφορεί στην μπλοκόσφαιρα και σε περιμένει εδώ
    http://stvassoyahoogr.blogspot.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ Βάσω, μου θα περάσω να το δω!!
      Καλό Σαββατοκύριακο να έχεις ;)

      Διαγραφή
  15. Αν και τελος μιας πολυ ομορφης εποχης για σενα, το κειμενο σου εχει μια αισιοδοξια, ενεργεια, λαμψη. Να συνεχισεις να μας χαριζεις μοναδικα κειμενα, ξεχωριστα σαν.και αυτο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Χρήστο!!
      Θα έχω στο μυαλό μου τις λέξεις που χρησιμοποίησες... Γιατί η διάθεση δύσκολα μένει σταθερή με τόσες πιέσεις που δεχόμαστε καθημερινά. Και θα προσπαθήσω να είναι και η επόμενη εποχή το ίδιο όμορφη και τρυφερή...
      Να είσαι καλά, καλή επιτυχία στη νέα σου εκπομπή και περιμένουμε και φέτος τα καλύτερα στις Ψηφιακές ;)

      Διαγραφή
  16. Συγκινητική, δυνατή!
    Αν και γεμάτη συναισθήματα ανάρτηση, την κράτησες λιτή και άμεση.

    Σε φιλώ πολύ γλυκιά Μαρόν
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ζαμπία μου,
      σε ζηλεύω γιατί δημιουργείς και όλο δημιουργείς με αμείωτο ρυθμό.
      Μακάρι να βρω κι εγώ το χρόνο να ασχοληθώ και με τα υπόλοιπα πράγματα που αγαπώ...

      Να έχεις ένα γλυκό Σαββατοκύριακο,
      (όχι με στέβια, με ελατόμελο!)
      και θα προσπαθώ να μη χάνομαι όσο μπορώ <3
      Φιλιά πάρα πολλά............

      Διαγραφή
  17. Ο κυριολεκτικός απογαλακτισμός των παιδιών σου εύχομαι να γίνει εύκολα για εκείνα και για σένα.
    Ομοίως εύκολα εύχομαι να γίνει και ο άλλος απογαλακτισμός...
    όταν συνειδητά αυτά θα φεύγουν από εσένα και το ίδιο συνειδητά εσύ θα τους κουνάς με αγάπη το μαντήλι καθώς θα φεύγουν.
    Να είσαι σίγουρη πως εκείνος θα είναι πιο δύσκολος.
    Άλλωστε οι μάνες γεννήθηκαν μόνο για τα δύσκολα.
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Φλώρα μου!
      Θα έχω τα γραφόμενά σου κατά νου, γιατί ακόμη δεν είμαι σε θέση να συλλάβω το μέγεθός τους.
      Από την άλλη, πιστεύω πως όλα είναι θέμα χαρακτήρα.
      Ξέρω μερικές μάνες που αναζητούν παντού τα δύσκολα για να δείξουν τη "δύναμή" τους, αντί να δουν τα πάντα με μια φρέσκια ματιά.
      Εύχομαι να γίνουν ανεξάρτητα και δυνατά, και δεμένα μεταξύ τους.
      Είναι κι αυτό άλλη μια αποστολή ;)
      Σε φιλώ πάρα πολύ, γιατί μου έχεις λείψει <3

      Διαγραφή
  18. Αχ αχ!.. τι έθιξες τώρα... Έχουμε κι εμείς όπως φαντάζεσαι αντίστοιχη πείρα. Να σας πάνε όλα καλά και ομαλά εύχομαι, είναι δώρο μοναδικό αυτό που ζήσατε και θα υπάρχει πάντα στην οικογενειακή σας μνήμη -αν και παράλληλα εγώ πια έχω προβληματιστεί απίστευτα με το τι και πώς συμπλέκει η εποχή και οι συνθήκες της ζωής μιας εργαζόμενης μαμάς σε σχέση με τον θηλασμό νηπίου και το πώς λειτουργούσαν τα πράγματα σε άλλες εποχές.. Δεν ξέρω τι ακριβώς θα έκανα αν είχα επόμενο παιδί... ''Πη παρέβην; Τι δ`έρεξα; Τι μοι δέον ουκ ετελέσθη;'' κλπ κλπ... (η μικρότερή μου κόρη αποθήλασε με δική μου πρωτοβουλία λίγο πριν κλείσει τα 3, νομίζω όμως έκανα λάθη και το πληρώνουμε κι οι δυο, ακόμη και τώρα που είναι 5μιση. Αλλά μιας και έχω αρχή να μην "συμβουλεύω" αν δεν μου ζητηθεί, σταματώ-ήδη την παρέβην..) Φιλιά κι από εδώ :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. μπαχ!.. τι τεράστιο που βγήκε! σόρρυ-ήταν που δεν θα συμβούλευα ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γράψε Λυδία, τι τον έχουμε τον blogger...
      Τα φορέματα και οι μπλούζες, ήταν από σένα αγορασμένες.
      Μου τα είχες φέρει και στο σπίτι.

      Τι ωραία ρητορικά ερωτήματα είναι αυτά;
      Πάντως το... επόμενο παιδί είναι μια τεράστια κουβέντα για όλους νομίζω.
      Καλό μας Σαββατοκύριακο
      φιλιά στην όμορφη οικογένειά σου ;)

      Διαγραφή
  20. Αγαπημένη Μαρώ,
    Κατ' αρχάς ένα τεράστιο Μπράβο πρώτα για το άνοιγμα καρδιάς, μάθημα σε όσους τις κρατούν κλειστές για χίλιους λόγους... και φυσικά ένα τεράστιο Μπράβο που όλα αυτά τα χρόνια έκανες ότι σου έλεγε η καρδιά σου, θα δεις με τον καιρό πως η ίδια η ζωή θα σε ανταμείψει...
    Αφιλάκια καρδιάς! :)
    Τώρα αρχίζει και η ζωή τής Μαρώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άνοιγμα όντως.
      Και η καρδιά μου είναι αυτή που μιλάει πάντα πρώτη, αλλά δεν εισακούγεται πάντα.
      Μακάρι να αποδειχτεί πως έχω δίκιο. Πως είναι καλό να ακούς τις ανάγκες του παιδιού σου. Και πως δεν είναι κακό να προσφέρεις ένα μεγάλο σου κομμάτι στην οικογένεια.
      Όσο για τη ζωή που αρχίζει, τώρα είμαι στο ζέσταμα ;)

      Διαγραφή
  21. Υπέροχα λόγια καρδιάς!
    Θαυμάζω τις γυναίκες που κατάφεραν να θηλάσουν!
    Σε περιμένει ένας καινούργιος δρόμος διαφορετικός γλυκειά μου!
    Να είστε γεροί κι αγαπημένοι όλοι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Φλώρα ;)
      Σ' ευχαριστώ για το σχόλιο και τις ευχές σου, τόσο πολύ!
      Ποτέ δεν ξεχνώ το τεράστιο χαμόγελό σου!
      Ό,τι ποθείς και εσύ για την οικογένειά σου και θα χαρώ να σε ξαναδώ ;)

      Διαγραφή
  22. Τη λάτρεψα την ανάρτηση!!
    Με πήγες πολύ πίσω...αλλά να ξέρεις πως θα βρείτε τις ισορροπίες σας μια και ο απογαλακτισμός είναι κι αυτός τόσο φυσικός όσο είναι και ο θηλασμός...όλα πρέπει να γίνουν στην ώρα τους!
    και ο θηλασμός είναι αυτό που είπες παραπάνω...το αυτονόητο!!
    Φιλιά πολλά και καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς τη Μαρία μου!
      Ήμουν σίγουρη ότι θα ένιωθες παρόμοια...
      Φαίνεται η ευαισθησία σου σε ό,τι κάνεις!
      "Ισορροπίες", τι μαγική λέξη!
      Κι αυτά τα αυτονόητα είναι που εκλείπουν ολοένα...

      Καλό Σαββατοκύριακο, και τα πολλά φιλιά.... αυτονόητα ;))))))

      Διαγραφή
  23. Αγαπητή Marron,
    διάβασα δυο φορές την ανάρτησή σου, με μεγάλη συγκίνηση. Εξαιρετικό κείμενο. Για την ανθρωπιά και την ευαισθησία. Για την τρυφερότητα. Για τον αγώνα τής οικογένειας. Για τη φιλοσοφία ζωής. Αλλά και το πρωτότυπο γράψιμο. Εύγε!
    Υπάρχει όμως κι ένας ειδικός λόγος που με συγκίνησε τόσο πολύ το γραπτό σου. Η καταπληκτική σύμπτωση. Όλα όσα γράφεις, θα μπορούσε να τα είχε γράψει η γυναίκα μου! Η μόνη διαφορά ότι εμείς τότε δεν είχαμε κομπιούτερ και μπλογκ! Και βέβαια η διαφορά ηλικίας. Εμείς περάσαμε τα 60. Συνταξιούχοι σήμερα.
    Φιλόλογος η γυναίκα μου, δύο καισαρικές, δύο γιοι, μια νοσηλεία τού δεύτερου σε ηλικία μηνών, θηλασμός με επιμονή, παρότι τότε η άδεια λοχείας ήταν μόνο 2 μήνες. Με πρόγραμμα γεμάτο κενά, στα οποία τρέχαμε, για το θηλασμό, για άλλαγμα κλπ. Μιλώ για το 1980. Φοβερός αγώνας. Κι εκείνη, η από τότε, αγωνία για τα παιδιά, αμείωτη…
    Τα χρόνια περνούν πολύ γρήγορα, αγαπητή φίλη. Μεγάλες οι δυσκολίες στο μεγάλωμα ενός παιδιού, όμως ανώτερες οι καθημερινές συγκινήσεις! Οι σημερινές δυσκολίες θα γίνουν παρελθόν. Θα ρθουν άλλες... Όμως η δύναμη του ανθρώπου είναι γιγάντια. Που μπορεί να εξουδετερώνει πολλούς Λαιστρυγόνες…
    Να είσαι καλά, συναδέλφισσα. Εύχομαι καλή αντοχή στο μεγάλο σας αγώνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Άρη,
      να δώσεις τα χαιρετίσματά μου στη σύντροφο.
      Κι εγώ δύο μήνες άδεια είχα γιατί δεν είμαι μόνιμη.
      Σας καταλαβαίνω απόλυτα.
      Με συγκινείτε επίσης...
      Η λέξη Αγώνας είναι καίρια για αυτό που ζήσατε και έζησα.
      Και η Συγκίνηση επίσης.
      Σ' ευχαριστώ τόσο πολύ για το σχόλιό σου.
      Νιώθω λιγότερη μοναξιά, πλέον ;)

      Διαγραφή
  24. Μαζί με τους "γονείς" νομίζω η καλύτερή σου ανάρτηση. Με συγκίνησες πολύ Μαρώ μου. Αυτή η ηρεμία και η σοφία σου πάντα με καθηλώνει.
    Σου εύχομαι καλό αποθηλασμό. Έχεις δυο τυχερά παιδάκια που σε χόρτασαν κυριολεκτικά και μεταφορικά και αυτό σίγουρα θα συμβάλει στο μέλλον τους με κάποιο θετικό βεβαιώς τρόπο.
    Αυτό για το γαλαξία δεν το γνώριζα και με συνεπήρε.
    Σου στέλνω γαλακτερά φιλιά:)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Πόσο όμορφη, γλυκιά και αληθινή είναι η ανάρτηση που μόλις διάβασα; Καλό αποθηλασμό σου εύχομαι κι εγώ με τη σειρά μου! Είναι κάτι που έκανα πρόσφατα και νομίζω ότι σε εμένα κόστισε περισσότερο!!!! Καλή Σαρακοστή να έχετε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Σε θαυμάζω Μαρώ μου για αυτή σου την επιμονή επί τόσους μήνες. Ο θήλασμος σίγουρα δεν είναι εύκολη διαδικασία. Τον έχω ζήσει επί 5 μήνες. Ενισχύει πολύ τους δεσμούς μητέρας και παιδιού και είναι μαγική εμπειρία. Έτσι μπορώ να τη χαρακτηρίσω.
    Το κείμενό σου βγάζει μία απίστευτη ηρεμία.
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Συγκινήθηκα πολύ, ίσως γιατί οι ιστορίες μας ταυτίζονται σε πολλά σημεία. Έχοντας πια τους γιους μου μεγάλους, θυμάμαι πάντα με νοσταλγία τις στιγμές εκείνες. Και τα σημάδια της καισαρικής, είναι τα πιο όμορφα στο σώμα μου, που με κάνουν να νιώθω υπερήφανη και πλήρης.
    Μαρώ μου σου θα ήθελα να σου εκφράσω το θαυμασμό μου! Θέλει πολύ υπομονή και αγάπη να παραμερίζεις την εξάντληση και τις προσωπικές ανάγκες και να σκύβεις στοργικά πάνω απ' τα παιδιά σου για τόσους μήνες. Καλή δύναμη να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Μαρώ μου η ανάρτηση σου είναι πολύ τρυφερή/αληθινή και ειλικρινά θαυμάζω την επιμονή σου, στο θέμα του θηλασμού, κάτι που εγώ η δυνατή... δεν κατάφερα/θέλησα να κρατήσω για τέτοιο διάστημα. Όπως και να έχει πρόκειται για μαγική εμπειρία και σου βγάζω το καπέλο! Καλό αποθηλασμό σου εύχομαι και να χαίρεσαι τα παιδάκια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Συμφωνω με πολλές φιλες απο πάνω Maron μου πολυ πρωτότυπο γράψιμο και συγκινητικο κείμενο! Για να μην επαναλαμβανουμε τα ίδια θα σου πω απλά πως έχεις το σεβασμό μου και το θαυμασμο μου καθώς δεν εχω γινει μητερα ακόμα.
    Σε φιλώ γλυκα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. μαρώ κατ'αρχάς να σου ζήσουν τα παιδιά.κατά δεύτερο σε συγχαίρω για την απόφαση να θηλάσεις τόσο καιρό.πολύ σημαντικό το μητρικό γάλα για τα παιδιά και πολύ μεγάλος ο δεσμός που δημιουργεί.να είσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Απο τις ωραιοτερες αναρτησεις!!!!Πέρασα οπως κάνω παντα στους φιλους για ν αφησω τις ευχες μου.Πασχαλινες δεχτείτε ευχες απο την καρδια βγαλμένες,ολες οι μέρες της ζωής σας να είναι αναστημένες.Καλη Ανάσταση και Καλό Πάσχα!!!
    ░☆✿❥❥❥♥♥☆░☆✿❥❥❥♥♥☆░☆✿❥❥❥♥♥☆░☆✿❥❥❥♥♥☆░☆✿❥░☆✿❥❥❥♥♥☆░☆Απολυθηκα και ξαναγυρισα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Δε γινόταν να μην περάσω να σου ευχηθώ!
    Καλό Πάσχα & Καλή Ανάσταση, γλυκιά μου!
    Να περάσεις υπέροχα!
    ΣΣΣΣΜΟΥΤΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Marron μου,
    μου άρεσε πολύ η ανάρτησή σου! Συγκινητική και πόσο όμορφο να γίνεται μια γυναίκα μητέρα και να είναι συνειδητοποιημένη! Μπράβο σου! Να χαίρεσαι την οικογένειά σου!
    Καλή Ανάσταση με υγεία σας εύχομαι!
    Πολλά γλυκά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Έτσι στα μουγγά θα καθόμαστε, πείτε κι εσείς κάτι...