Σελίδες

Κυριακή 5 Απριλίου 2015

της καρδιάς σου τον κτύπο, προς την ανατολή





Λιγάκι μόνο,
την είχες δει

μέσα στο Γκιουλιστάν,

τα ρόδα να φυλλομετρά.


Πλανήτης ήσουν.
Περαστικός.
 Πήγαινες για τα ξένα...




έργο του Ostand Hossein Behzad



Κι ύστερα ήρθε ο καιρός,
κι επέστρεψες,

έχοντας χάσει

όλα όσα είχες με κόπο κατακτήσει...


...μα
τι παράξενο!

έμενε πάντα
στων λογισμών 
το κέντρο

εκείνη...



οροφή πέρσικου αρχοντικού



Το νιώθω,
πως βαθιά
τη σέβεσαι
την αγάπη σου,


και πως 
Προσκυνητής 
ξεκίνησες
για τον έρωτα της.
 

εικόνα από το βιβλίο του Ομάρ Καγιάμ Ρουμπαγιάτ



και τώρα πια κοντά της έφτασες,
το χέρι της φιλείς,
κι εύχεσαι
με όλη τη δύναμη της ψυχής σου:

να ρθει η μέρα
που θα κρατάς και τα δυο της χέρια
μέσα στα δικά σου 
που 
θα χουν γίνει 
στους ώμους σου 
ένα ζευγάρι φτερά...






και θα 'ναι τότε 
η δική της σειρά,
να σε βοηθήσει 


να σηκώσεις
αχ
τα μάτια σου
που τοσον καιρό σηκώνουν μόνα
αχ
της αγάπης τον καημό


κρατώντας τα
σταθερά
μέσα στα δικά της μάτια...


 © marron
εικόνα απο το έργο του Σααδή "Γκιουλιστάν"





---------------------------------------------------------------
Αν θες να το ξαναδιαβάσεις με αυτή την
υποκρουση θα καταλάβεις το ύφος της ποίησης του Σααδή...


Προσπαθώντας να φτιάξω τη διάθεσή μου,

και ανασκαλεύοντας τα ερωτικά μου πρότυπα,
είδα την κλασσική ταινία "Χτυποκάρδια στο θρανίο"

Ψάχνοντας και μη βρίσκοντας πουθενά στο διαδίκτυο
το ποίημα του Σααδή, 
που ο Γιώργος Κωνσταντίνου 
απήγγειλε στην Αλίκη, κρατώντας το χέρι της,
έφτιαξα ένα δικό μου, χρησιμοποιώντας αυστηρά και μόνο τέχνη
από τη Μακρινή Περσία,
με τον τόσο αξιόλογο πολιτισμό!!

Η λέξη "Γκιουλιστάν"
είναι ο τίτλος του πιο γνωστού έργου του Σααδή
που σημαίνει ροδώνας,
κήπος με τριαντάφυλλα,
- αυτό που στα τούρκικα λέγεται,
γκιουλμπαξές! -





Ισπαχάν
 -------------




και επειδή φοβάμαι 
ότι δεν θα προλάβω να σας ξαναγράψω
μέχρι το Πάσχα,

εύχομαι σε όλους σας 



Καλήν Ανάσταση!

πασχαλινό αυγό φιλοτεχνημένο στη Ρουμανία πηγή

και ένα κεφάτο έθνικ κομμάτι από ένα γεμάτο νιάτα συγκρότημα εκ της Περσίας ;)


22 σχόλια:

  1. Μαρώ μου, όντως σε αισθάνθηκα "κάπως" από την προηγούμενη ανάρτησή σου και σου το έγραψα. Τώρα μου το επιβεβαιώνεις νομίζω. Διαβάζω πίσω από τους στίχους σου και δε μου αρέσει αυτό που αισθάνομαι. Εύχομαι να είναι ιδέα μου. Αν και οι μεγαλύτεροι ποιητές πάντα αντλούν την έμπνευσή τους από κάπου, εύχομαι η δική σου να είναι λόγω εποχής (άνοιξη, έρωτας, κλπ).
    Καλό Πάσχα σου εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό Πάσχα σε όλη την οικογένειά σου, Ασπασία μου!
      Αχ!
      Είναι άνοιξη, αλλά με "μυστήριο καιρό",
      και βάζω στον έρωτα πολλές απουσίες ;(

      Διαγραφή
    2. Χμμμ. Αινιγματική σε βρίσκω. Πυθίας απάντηση μου έδωσες :)
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  2. Saadi's "Human" Poem

    The Children of Adam are limbs of each other
    Having been created of one essence.


    When the calamity of time afflicts one limb
    The other limbs cannot remain at rest.


    If thou hast no sympathy for the troubles of others
    Thou art unworthy to be called by the name of a man.

    http://worldcultureseducation.org/Iran_Persia_Saadi_Shirazi.html

    Μαρώ μου, έψαξα και βρήκα το παραπάνω ποίημα του Saadi, όπως και ένα ενδιαφέρον link... αλλά το δικό σου ποίημα, μίλησε πολύ πιο πολύ στην καρδιά μου!
    Εύχομαι να έχεις το Πάσχα που εσύ επιθυμείς και να μας γυρίσεις γεμάτη ενέργεια και δύναμη!

    ΑΦιλάκια καρδιάς με όλη μου την αγάπη! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΥΓ: Αν δεν σου ανοίγει το link, βάλε στο google: Iran Persia Saadi

      Διαγραφή
    2. Μαγισσούλα μου!
      Το βρήκα και το λινκ, όλα ωραία και καλά ;)
      Καλόν κι ευλογημενο Πάσχα σε σένα, και στη ευρύτερη δική σου οικογένεια... Έχεις να λαμβάνεις mail. ;)

      Διαγραφή
  3. Χαρούμενη κι Όμορφη Πασχαλιά Μαρώ μου!

    Φιλιά σας!
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήρθε κι εδώ η ευωδιά από τα τσουρεκάκια χιχι ;)
      Πολλά φιλιά κι από δω λοιπόν,
      κι εύχομαι να ταξιδέψετε όχι μονάχα με τη γεύση,
      γιατί σας έχω για μεγάλους ταξιδευτές οικογενειακώς!
      Φιλιά στην αφεντιά σας ;)

      Διαγραφή
  4. Κι εγώ από το ποίημα του Σααδή ξέρω το "αγάπη μου, αγάπη μου" και δεν ξέρω τίποτα παρακάτω. Αχαχα! Καλά έκανες και έγραψες ένα δικό σου, αφού "το 'χεις" μάνα μου! Πολλά φιλιά και καλό Πάσχα με υγεία :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ψυχή μου, κάθισα και το άκουσα όλο το απόσπασμα που λέει στην ταινία και το 'γραψα και το γούγλαρα και δε μου έβγαλε τίποτα... Εκεί είπα μέσα μου, α το Σακελλάριο, μας ξεγέλασε. Δικό του είναι το εύρημα. Κι έγραψα κι εγώ ένα δικό μου. Τι να πω... ;))))

      Καλό Πάσχα, Καλήν Ανάσταση, κι ό,τι άλλο ποθείς <3

      Διαγραφή
  5. Καλώς σε βρίσκω!!! Σαν να μου φαίνεται ότι έχεις ταλέντο... υπέροχο το ποίημα αν και λίγο ...μελαγχολικό σε κάποια σημεία!!!
    Καλό Πάσχα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλωσήρθες, καλωσήρθες!!!
      Είμαι κι εγώ θαυμάστριά σου, αν δεν έχω γίνει ήδη μέλος, έρχομαι!
      Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια,
      Καλό Πάσχα, με κατάνυξη και πολλές συγκινήσεις ;)

      Διαγραφή
  6. Χαίρομαι που δεν το βρήκες, γιατί έτσι απόλαυσα τους δικούς σου στίχους!
    Κι εύχομαι να πάψουν οι "μυστήριο καιροί", να μείνει μόνο η άνοιξη!
    Καλή Ανάσταση και να περάσεις όμορφα το Πάσχα...
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι ωραία!
      Εγώ να δεις πως χαίρομαι με το σχόλιό σου!
      Καλή Ανάσταση, κι από μένα και
      αναμένουμε τις επόμενες υπέροχες φωτογραφίες !
      Πάρα πολλά φιλιά!!

      Διαγραφή
  7. Καλή Ανάσταση
    από το εξωτικό μέρος με τους ρομαντικούς έρωτες
    που με μετέφερες με τους στίχους σου και τις σχετικές φωτογραφίες.
    Φιλιά επίσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Φλώρα μου!
      Κι εγώ το βρίσκω πολύ ρομαντικό!!
      Καλή Ανάσταση εύχομαι!
      Όπου κι αν βρεθείς να περάσεις πολύ όμορφα!
      Σε φιλώ πολύ ;)

      Διαγραφή
  8. Εν αναμονή της συνάντησης, λοιπόν. Αυτό μου λέει το ποίημά σου...
    Αυτή η σωστή στιγμή ... όπου και οι δύο είναι έτοιμοι να κρατήσουν σταθερά τα μάτια ο ένας του άλλου ... μερικές φορές δεν έρχεται ποτέ. Με όσο σεβασμό κι αν ξεκινάς, μόνο μέχρι ένα σημείο μπορείς να πας, την υπόλοπη διαδρομή θα πρέπει να την κάνει ο Άλλος. Και στον έρωτα, δεν υπάρχει "αξίζω". Μόνο "μού δίνεται". Μετά από αναγνώριση. Άλλωστε, μια παράκρουση είναι. Δεν είναι;
    Καλό Πάσχα να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΑΚΡΙΒΩΣ!
      Ακριβώς αυτό εννοώ!
      Το αναλύεις υπέροχα!
      Παράκρουση ή ένας λόγος που η ζωή μας αξίζει;
      Καλό Πάσχα και σε σένα!
      Σ' ευχαριστώ ;)

      Διαγραφή
  9. Συναναστροφη
    με ολων των λογιων
    τα "φοντα".
    Συμφωνεις?

    Καλες αγιες ημερες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Χριστός Ανέστη και χρόνια πολλάΠάντα να περνάτε όμορφα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Έτσι στα μουγγά θα καθόμαστε, πείτε κι εσείς κάτι...